Szkoła Podstawowa

Projekt "Wilamowice i Hecznarowice – Kompetentni Uczniowie" w Naszej Szkole

W roku szkolnym 2022/2023 w Naszej Szkole realizowany jest projekt unijny „Wilamowice i Hecznarowice – Kompetentni Uczniowie”. 

Celem głównym projektu jest wzrost kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy uczniów oraz podniesienie efektywności kształcenia w szkołach poprzez stworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu z przedmiotów przyrodniczych i matematyki, a także indywidualizację pracy z uczniem z SPE.

W ramach projektu odbywają się następujące zajęcia:

1) Zajęcia wyrównawcze z matematyki;

2) Praca metodą eksperymentu – matematyka;

3) Praca metodą eksperymentu – fizyka;

4) Praca metodą eksperymentu – przyroda;

5) Praca z uczniem z SPE.

Zajęcia wyrównawcze z matematyki umożliwiają uczniom uzupełnienie swoich umiejętności, utrwalenie znajomości działań arytmetycznych z szczególnym uwzględnieniem stosowania metod i form prowadzenia zajęć pod kątem indywidualnych potrzeb ucznia.

Praca metodą eksperymentu – matematyka skierowana jest dla uczniów uzdolnionych matematycznie, którzy w ramach zajęć przygotowują się do konkursów matematycznych. Zajęcia prowadzone są z zastosowaniem metody eksperymentu i wykorzystaniem narzędzi multimedialnych.

Zajęcia eksperymentalne z przedmiotów przyrodniczych – fizyki, chemii oraz biologii mają pokazać dzieciom, że każdy choć przez chwilę może stać się przyrodnikiem-eksperymentatorem, czerpać z tego wiele satysfakcji i zabawy. Nie musimy mieć rozbudowanego laboratorium, specjalistycznych urządzeń. Wszystkie potrzebne elementy możemy znaleźć we własnej kuchni, w pobliskim sklepie. Bawiąc się w eksperymentowanie uczniowie mogą dostrzec to, co dotąd było niedostrzegalne i znaleźć w tym relaks i przyjemność z pokonywania drobnych przeciwności, z dążenia i osiągnięcia bardzo konkretnego celu (świeci, rusza się, nie spada, spada, zmienia kolor itp.). Zajęcia z eksperymentami pozwalają poszerzyć wiedzę teoretyczną i nabyć praktyczne umiejętności z zakresu nauk przyrodniczych. To doskonały sposób na poszerzenie wiedzy szkolnej i zdobycie kompetencji, które przydadzą się również w dorosłym życiu.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne są rodzajem terapii, która ma na celu rozwijanie mocnych stron ucznia a zarazem wspieranie jego słabych stron.  Zajęcia skierowane są do dzieci wymagających indywidualnego podejścia, mało samodzielnych, łatwo rozpraszających się, nieśmiałych, nadpobudliwych, z dysleksją rozwojową (dysleksja, dysortografia, dysgrafia). Są zalecane także uczniom, którzy mają zaburzenia funkcji wzrokowych, słuchowych czy ruchowych.